Translate

fredag 12. september 2014

At noen er mer egosentriske enn andre er jeg sikker på at du kjenner deg i gjen i.
Folk liker å snakke om seg selv. Slik er det og slik blir det.
Men av og til er det morsomt å høre hvordan andre har det. Mennesker som har opplevd
mye er det morsomt å høre på. Men vi liker å fortelle litt om oss selv vi også.
Jeg gjorde et eksperiment for noen år siden. Da reiste jeg noen helger med tog.
Når min sidemann/kvinne ikke hadde noe spesielt for seg , så åpnet jeg med følgende:
Reiser du ofte med toget? Og så var samtalene gang. Jeg fikk høre både det ene og det andre.
Folk snakket villig vekk. Og når vedkommende skulle av så sa de farvel.
Jeg viste mye om vedkommende , men vedkommende viste ingenting om meg.
Slik er vel vi mennesker ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare seriøse og konstruktive kommentarer